Sonel Publishing
L candidates for mayor M12

עיר העתיד – חזון ופוליטיקה

 

Le Port de l'Arsenal צמוד לתעלת Saint-Martin  היוצאת מנהר ה Seine , והאזור בו הוא נמצא נקרא כולו רובע הארסנל. למי שעולה על קו 1 של המטרו בתחנת ה Bastille נגלית תמונה יפה של סירות ויאכטות העוגנות בתעלה, חלקן משמשות למגורים נייחים ומקבלות חשמל ומיים ממתקנים שברציף.

עד שהפכו הנמל וגדות התעלה לאזור בילוי ונופש, שימש המקום החל מהמאה השש עשרה ועד המאה התשע עשרה למחסני נשק שהיוו חלק ממערך ההגנה של העיר ומכאן שמו.

ב Boulevard Bourdon נמצא מבנה גדול, זכר למחסני הנשק, ושמו Le Pavillon de l'Arsenal. בקומה הראשונה של המבנה הענק מוצגת תערוכת פריס של העתיד. בשנת 2014 פרסמה עיריית פריס מיזם ושמו Reinventer Paris  – להמציא את פריס מחדש, ומטרתו להעלות רעיונות ותכניות לפרויקטים אורבניים שישנו את פני העיר, בראיית שנת 2024 בה תארח פריס את אולימפיאדת הקייץ וזו של הנכים. הוגשו כשלוש מאות וחמישים הצעות על ידי צוותים אינטרדיסציפלינרים רב לאומיים בענייני שיתוף, מרחבים ציבוריים, תחבורה, גינון, דיור וכמובן אקולוגייה והפחתת זיהום אוויר. קונקרטית מתעתדת העירייה להקטין עד תאריך היעד את זיהום האוויר במחצית, ליצור פתרונות דיור של אלפי דירות והכול במקביל להקמת כפר אולימפי רב מידות.

בקומות שמעל מוצג חזון les Champs-Elysees  Reenchanter- להרהיב מחדש את שנז אליזה,  אותו מקווה העירייה לממש עד שנת 2030. השדרה שהחליפה שטח ששימש במקורו למשפחת המלוכה בלבד, נועדה להיות מרכז פנאי, בילוי ונופש לתושבי העיר. השינויים הגלובליים החל ממחצית המאה העשרים, ובהם ההגירה הפנימית והבינלאומית, התיירות הגלובלית וריבוי כלי הרכב שמו לאל מטרה יפה זו. מסתבר שמבין מאה אלף המבקרים את השדרה מידי יום רק אחוזים ספורים הם תושבי פריס, הנמנעים משהות בשדרה צפופת הזרים, מזוהמת האוויר, מרובת העסקים ומועטת מוקדי פנאי ובידור, שהשטחים הירוקים לאורכה אינם מספקים בכמותם ובתחזוקתם.

במשך שנתיים ובהשקעה לא קטנה נולדה תכנית אב שקיבלה כאן את ביטוייה במיצגים מגוונים שעיקרם (כרגיל בתקופתנו) ביטול נתיבי נסיעה והפחתת מספר המכוניות העוברות בשדרה למחצית לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים, נטיעת אלפי עצים ושיקום אזורים ירוקים קיימים, הוספה ופיתוח של שטחים ציבוריים  והחזרת השדרה ליעודה המקורי של תרבות הפנאי ומרכז חברתי לפריסאים. תקציב לכל אלה טרם נמצא, והתקווה היא ששילוב תקציבים ממשלתיים, עירוניים ותרומות יאפשר מימוש, כפי שהיה ל Grands Travaux במאה הקודמת.

כרגיל, לא ניתן לנתק את החזון מהפוליטיקה. בעוד חודש יתקיימו הבחירות לעיריית פריס. לראש העיר שיבחר יהיה תפקיד מכריע במימוש התכניות ובהמצאתה של העיר מחדש. במירוץ לרשות העיר ארבעה מועמדים.לכולם תכניות יפות שמקור המימון להן אינו ברור.

המובילה היא ראש העיר הנוכחית, Anne Hidalgo מהמפלגה הסוציאליסטית. היא הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות כקשובה לתושבים, היסבה רחובות וכיכרות לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים, התנגדה לתכניות משרד הפנים לפגיעה מוגזמת במהגרים ובחסרי דיור והתוצאות ניכרות בסקרים. היא מבטיחה לנטוע מאה ושבעים אלף עצים חדשים בעיר, לבטל ששים אלף מקומות חנייה ולהקים בגבולות העיר חוות לייצור אוכל אורגני. בהתלהבותה כי רבה אף הבטיחה לאפשר רחצה בסיין ובתעלת סן מרטן המזוהמות. לא ידוע כיצד. סיסמתה: פריס בקהילה.

מועמדת שנייה היא Rachida Dati הרפובליקאית, שהצטרפה לפוליטיקה בעידן Sarkozy . היא מתרכזת בשני נושאים; ביטחון ומשפחה.בכוונתה להקים כוח שיטור עירוני ולהגביר אבטחה במקומות ציבוריים. בנוסף היא מציעה הטבות לפריסאים שיוקר המחייה בעיר גורם להם לעזבה, ולשקם ולנקות את שני היערות הגדולים של פריס, Bois de Bologne ו Bois de Vincennes . סיסמתה: Dati למען פריס.

המועמד השלישי הוא David Belliard ממפלגת הירוקים. בכוונתו להשקיע רבות בחינוך, להנהיג שכר דירה מפוקח כמו זה שבברלין, למנוע פרויקטים של חברות גדולות, להוסיף פארקים עירוניים ולמתוח קו טראם מדרום העיר לצפונה. סיסמתו: אקולוגיה למען פריס.

המועמד הרביעי, Cedric Villani, פרש ממפלגתו של Macron  לאחר שהנשיא העדיף מועמד אחר על פניו (אותו מועמד פרש בינתיים עקב שערוריית מין).גם הוא מדגיש כמובן נושאים אקולוגיים ומבקש להשקיע חמישה מיליארד אירו בהפיכת פריס לירוקה. בנוסף ייזום שימוש ברובוטים לנקיון העיר, יציב מצלמות רבות וישאף להקמת משטרה עירונית. סיסמתו: פריס החדשה.

 

לא נותר לנו אלא להמתין. כמו בישראל להחלטת הבוחר, או לא נותר לנו אלא לדאוג שכולם ייבחרו וישמשו ברוטציה להגשמת חזונם, ואז הכול יהיה מושלם..כמו אצלנו..

שתפו פוסט זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *