Sonel Publishing
הורדה

ווגנר, אבל לא המוסיקה

אנו שומעים יותר ויותר על כוח ווגנר, שכירי החרב של פוטין, שלפי השמועות יצאו כבר משליטה והוא פועל באופן עצמאי. נראה שזה הכוח הרוסי  המשמעותי ביותר, יותר מהצבא הרשמי. לאחרונה כבשו את העיר בחמוט באוקראינה ומשייכים לו גם חיסולים בתוך רוסיה. יש הטוענים שמפקד הכוח, האוליגרך יבגני פריגוז'ין, מכין את הקרקע להחליף את פוטין כנשיא המדינה.

מה לצרפתים ולכל זה? מסתבר שקבוצת שכירי החרב אינה מסתפקת באוקראינה, והיא פועלת עתה גם באפריקה, במטרה להגביר את השפעתה של רוסיה באותה יבשת.
על פי מסמכים שפורסמו על ידי הפורום של מינכן בו נטלו חלק מומחים מכל העולם, כוח ווגנר פועל באגרסיביות במרכז אפריקה, סודן, דרום סודן, קניה, קמרון, מאלי, מדגסקר ולוב הן במישור הצבאי והן הכלכלי והפוליטי, וזאת בעיקר במדינות הקשורות לצרפת, שהיו קולוניות שלה.
הקבוצה מנצלת את המתחים הפנימיים באותן מדינות בין הגורמים המתונים יותר, שבדרך כלל מעוניינים לשמר את הקשר עם צרפת, לבין גורמים רדיקלים, בדרך כלל איסלאמיסטים, .ופועלת בדרכים חוקיות ושאינן כאלה להעלות לשלטון משטרים תומכי רוסיה ולהשתלט למעשה על אותן מדינות ומשאבי הטבע שלהן..
כמו באוקראינה כך גם באפריקה הקבוצה אינה בוחלת ברצח, אונס, חטיפות ועינויים.
ממשלת צרפת רואה בכוח ווגנר, החותר תחת האינטרסים שלה, ישות עוינת ובמקביל הכריזו ארצות הברית והאיחוד האירופי על הקבוצה ארגון טרור.
היכן מגייס פריגוז'ין את שכירי החרב לאחר האבידות הכבדות שספג באוקראינה? מסתבר שבנוסף להרפתקנים המחפשים ריגושים ומוצא ליצרים אפלים ששכר בצידם, יש פעולות גיוס בבתי הכלא של רוסיה וגרורותיה (עשרות אלפי המתגייסים משתחררים מכלאם), סרטוני פרסום באתרי פורנו, פעולות הסברה בבתי ספר ומרכזי גיוס ברחבי רוסיה והגרורות.
מה שאסוציאציות עושות לנו.

טלי הביאה לידיעתי, בעקבות המייל, כי גם בארץ פועל כוח של שכירי חרב. מדי יום אנו שומעים (ותושבי הדרום חווים) כי עבריינים מהפזורה הבדואית פועלים באיומים , סחיטה, פרוטקשן והאלימות הנלווית לכל אלה בדרום, ולממשלת המשילות נושאים חשובים יותר לעסוק בהם. עתה מתברר שכנופיות פשע במרכז הארץ שוכרות דירות, בעיקר בדרום תל אביב, עבור "קבלני אלימות" בדואים שישמשו חיילים במלחמה בין הכנופיות ובהשלטת טרור על עסקים. כאן ובאפריקה.

שתפו פוסט זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *