Sonel Publishing
20220715_104051682

ועל ארבעה לא אשיבנו

היום לאחר יום הבסטיליה מתחיל ב L'HOTEL DE LA MARINE המרשים, בכיכר CONCORDE.  המלון נחנך בשנת 2021 במעמד נשיא צרפת MACRON לאחר ששימש את משרדי הימיה של צרפת. זה המקום בו נחתמה בשנת 1848 ההצהרה בדבר ביטול העבדות בצרפת. בזמנו של LOUIS XV שופץ הארמון ושימש לאחסון רהיטי המשפחה המלכותית; LE GARDE-MEUBLE DE LA COURONNE. חלק מן המבנה משמש כיום כמוזיאון המעוצב כחדרי השינה, האוכל, האירוח ואפילו השירותים של האצילים, לרבות הריהוט, התמונות, התכשיטים, הוילאות, הנברשות ואפילו הספרים. בנוסף מוקרנות תמונות על האירועים בפריז בשנות קיומו של הארמון.  המבקר מקבל תמונה יפה של חיי האצולה בשנים ההן.

בחלק אחר שוכן AL THANI COLLECTION . זהו ארגון ללא מטרת רווח ששם לו למטרה לקדם אמנות ותרבות. באוסף מוצגים כמאה ועשרים חפצי  אמנות מכל היבשות, חלקם בני אלפי שנים וחלקם מימינו אלה. מעניין, מרחיב אופקים ומרשים.

תצוגה שלישית במקום היא האוסף של GULBENKIAN, איל נפט ממוצא ארמני שחי במחצית השנייה של המאה ה 19 והראשונה של המאה ה 20. הוא עשה את הונו במזרח התיכון, חילק את חייו בין לונדון ופריז, ואסף שכיות חמדה למכביר. באוסף כ 80 מוצגים לא גדולים אך מעוצבים ביד אמן; תכשיטים, פסלונים, עיטורים שונים והכל בדגש על זהב.

הנה כי כן, בביקור אחד ניתן לספוג היסטוריה, תרבות ויופי.

תערוכת ציורים ופסלים מסוג אחר מתקיימת ב HALLE DES BLANCS MANTEAUX אשר ב MARAIS. זו גלריה עירונית, המופעלת על ידי עמותה שמטרתה לקדם  אמנים, בדרך כלל צעירים, מכל האסכולות, וכן לקדם מודעות לרובע המארה, לאפשרויות התיירותיות, התרבותיות, הקולינריות שבו ולבילויים שהוא מציע.

זו השנה ה 23 בה מתקיימת התערוכה, ולו היה מקום על קירות ביתי הייתי מוצא יותר מציור אחד הראוי להתלות כאן.

אולי ארבע התערוכות יפצו על שלושת האירועים שנזנחו.

 

שתפו פוסט זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *