Sonel Publishing
Screenshot_20220302-094833_Gmail

החיים והאהבה הם כמו.

יצירות אמנות על כל סוגיה, מסות פילוסופיות, שיחות בתי מרזח  ובתי קפה וכמובן אמצעי התקשורת והרשתות החברתיות דנו, הגדירו,הסבירו, הציגו את החיים בכלל ואת האהבה בפרט; ההתחלה, המהות, הסיבות, האופן ולבסוף הסיום. אולי יש עוד.

לי אישית, בתקופה זו של חיי, כבר קשה לדעת היכן הייתי במקום ובזמן, האם עם זה או שמא עם זו, האם חוויתי, ראיתי, קראתי, שמעתי או אולי מישהו סיפר לי או נגלה בחלום. וממילא אומר ניטשה שהאמת חבויה לעיני כל. סיפורו של קדוש הנגר בדודה ליזה של נסים אלוני מוכיח שאי אפשר להיות בטוחים בשום דבר; בהתחלה רצו שור מאבן, השור נפל בוועדה בגלל הדתיים ואז החליטו על צבי מעץ.הליברלים התחרטו בגלל מכבי האש ואז הוחלט על תרנגול מנחושת. אחרי שקדוש שבר את הואזה במשרדו של יושב הראש חשבו שהוא הומוסכסואל וביטלו גם את התרנגול. בסוף התפשרו על נחליאלי. מכל השור נותר רק נחליאלי. גם הנחליאלי לא בוצע כי לא הייתה הסכמה אם יהיה מופשט או יהודי. בבקשה.

לאור הסיבוך המובנה בהתפלספות דלעיל, בחרו שאנסיונרים צרפתיים (הידועים, בין השאר, כחוקרים והוגי דעות) להימנע מהגדרות מוחלטות ועברו במקום ל "COMME" ובעברית "כמו". שוב אין צורך לחטט בנבכי החיים והאהבה, אפשר להציגם לתועלת הציבור במחקר משווה, כמו משהו אחר.

הדוגמאות רבות. נראה מעט מהן, עם קורטוב של מלח כמובן.

החיים הם כמו שן LA VIE C'EST  COMME UNE DENT שר SERGE REGGIANI את שירו של BORIS VIAN. החיים הם כמו שן. תחילה,כשהיא בריאה לא חושבים עליה. לועסים. ואז פתאום היא נרקבת. זה כואב אבל עדיין שומרים עליה. כשדבר לא עוזר לבסוף צריך לעקור. ורופא השיניים שלי ממליץ על עקירה מוקדמת ככל האפשר.

החיים הם כמו גן LA VIE C'EST COMME UN JARDIN שרים LES ENFANTS FANTASTIQUES. החיים הם כמו גן. מתחילים בכלום. זורעים, מטפחים, דואגים לשמש, לאדמה למים. צריך לעבוד בידיים כדי שהשתילים יעלו יפה. ומכאן מפרט השיר באריכות יתר את עבודת הגננות המתחייבת בגידולים השונים. השיר ארוך מאוד, כנדרש בחקלאות.

האהבה היא כמו סיגריה L'AMOUR C'EST COMME UNE CIGARETTE  שרה SYLVIE VARTAN. האהבה היא כמו סיגריה, זה שורף וזה עולה לראש ולבסוף נמוג בעשן. האהבה היא כמו סיגריה היא נדלקת כגפרור, דוקרת בעין, גורמת לבכי ונמוגה בעשן.  וניתן לשאול; מדוע לעשן?

האהבה הם כמו יום L'AMOUR C'EST COMME UN JOUR שר AZNAVOUR. האהבה היא כמו יום. היא עוברת כמוהו. השמש והירח מתחלפים,הגשם בא והולך והכל עובר. אך גם אם אין עתיד, נותרו הזכרונות. חיוך, רכות, לטיפה והאהבה עוברת כמו היום. האם אחרי כל יום כזה יבוא יום חדש? זה עלול לעייף.

עכשיו קיבלנו מושג מה. בכל מקרה נזכור שהחשוב הוא השושנה  L'IMPORTANT C'EST LA ROSE, כפי ששר GILBERT BECAULT. אם אתה צועד ברוח בעיר גדולה מדי, אתה שנעזבת על ידה לטובת  ירחים ואוצרות אחרים, זכור שהחשוב הוא השושנה. התקווה. אתה שכיסך ריק ואין למי לפנות, אתה שהוריו זנחו כציפור ללא אור ואביב, כל אלה יתנחמו לכשידעו שהחשוב הוא השושנה.

 

 

שתפו פוסט זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *