Sonel Publishing
מגדל-איפאל-צילום-סטוק_csp9461654

האם גברת הברזל בסכנה?

 

מגדל אייפל  LA DAME DE FERנמצא עתה בעין הסערה, לאחר שהשבועון  MARIANNE פרסם נתונים מדאיגים על מצבו, ומאז עוסקים בכך כל העיתונים ואמצעי התקשורת בצרפת. התושבים והתיירים מודאגים.

המגדל הוא האתר השלישי בצרפת, לאחר ה LOUVRE ו- VERSAILLE  מבחינת מספר המבקרים בו ולכן חשיבותו הכלכלית רבה, מעבר להיותו סמל לאומי.

אביו מולידו של המגדל, GUSTVE EIFFEL , קבע כבר במועד הקמתו, לפני 133 שנים, כי צביעתו של המגדל היא תנאי הכרחי לשמירה על מצבו, ואכן המגדל נצבע מדי שבע שנים. עד היום 20 פעם.

בשנים 2010, 2014, 2016 חוברו דוחות המתריעים על מצבו של המגדל, אך הם נשמרו בחברה המנהלת את האתר (SETEׂ) ולא הובאו לידיעת הציבור. עתה דורשים חברי האופוזיציה הימנית בעירייה בירור מקיף בעניין.

על פי אותם דוחות, הצביעה שנעשתה במשך השנים הוסיפה שכבה על גבי שכבה, ושמונים הטונות של הצבע נסדקים ומאפשרים לחלודה ולקורוזיה לנגוס במתכת. כתוצאה מכך קיימות קרוב לאלף נקודות תורפה המחייבות תיקונים, ומתוכן קרוב למאה נקודות קריטיות המסכנות את המונומנט. המצב מדאיג בעיקר בארבעת עמודי הבסיס.

לדברי החברה המנהלת מצבו של המגדל תקין, והוא אינו בסכנה כלל ועיקר. גם במקומות בהם נסדק הצבע מצב המתכת שתחתיו שפיר, וכל נקודות התורפה יתוקנו במסגרת העבודות המתבצעות עתה, בהיקף של כשמונים מיליון אירו, העבודות צפויות להסתיים עד מועד המשחקים האולימפיים בצרפת ב 2024, ועדיין לא ברור אם תחייבנה סגירה זמנית של המגדל למבקרים.

ובין כל אלה, הודיעו עובדי חנות המזכרות באתר על שביתה, בדרישה להעלאות שכר.

 

 

 

שתפו פוסט זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *