Sonel Publishing
20220526_120847

החבר של שרי

אני לא ממש מתעניין באופנה, ובוודאי לא מומחה גדול בתחום, אבל כאשר שרי ביקשה (למעשה התחננה) שאבקר למענה בתערוכת ההוקרה לאלבר אלבז, איתו שירתה בצבא, לא יכולתי כמובן לסרב. סירוב היה עולה לי במחיר יקר עם שובי לארץ.

בדרך ל PALAIS GALLIERA, מוזיאון האופנה בו כבר ביקרתי להוותי מספר פעמים (ואף כתבתי) עברתי ליד בניין בית האופנה DIOR ב CHAMPS ELYSEE, המכוסה עתה כולו בטפט ועליו דוגמאות ביגוד, כולן בלבן. מדובר בבלוק שלם שהולבש במחלצות. צמוד אליו בניין LOUIS VUITTON. עשרות אנשים, נשים וטף עומדים בתור לפתחו ונכנסים במשורה לצפות במכמניו. לא אל אלה שמתי פעמי.

 

 

מוזיאון האופנה מוקדש עתה לאלבז.

הנ"ל נולד בקזבלנקה וכשהיה בן שנה עברה משפחתו לישראל. כבר בבית הספר שרטט פריטי ביגוד, גם למורותיו. הוא השלים את שירותו הצבאי בנושאי הווי. לאחר הצבא, ובעידודה של שרי, התקבל למכללת האופנה שנקר. כדי לשנות את עתידו, בעצת רב, השמיט את האות ט משמו הפרטי. לאחר שהשלים את לימודיו הוא עבר לניו יורק עם מעט מזומן וכיס מלא חלומות, והחל בעיצוב בגדי כלה לבתי אופנה שונים. שם הכיר את GEOFFREY BEENE, שקיבלו מיד לעבודה, שנמשכה שבע שנים.

הוא עבר לפריס ותוך זמן קצר החייה את בית האופנה של GUY LAROCHE. משם מימש חלום ועבר להיות האחראי על הבגדים המוכנים של YVES SAINT LAURENT. בהמשך עבר ל LANVIN, בית האופנה הוותיק ביותר בפריס, ומשימתו, בה הצליח, הייתה "להחיות את היפהפייה הנרדמת". התצוגות שלו הפכו במהרה להצלחה מסחררת.

הוא עזב את LANVIN ולתקופה קצרה את תעשיית האופנה בכלל, הרבה בנסיעות בעולם ולימד עיצוב בפורומים שונים, כדי להכיר מעצבים חדשים ורעיונות חדשים. בינתיים עוטר באות לגיון הכבוד ואף השיק בושם חדש. ביחד עם קבוצת RICHEMONT הקים בשנת  22 -2021 את AZ FACTORY, סטארט אפ שאמור לשמש מעבדה לרעיונות עיצוב. לאחר התצוגה הראשונה, נפטר אלבר אלבז בגיל 59 מסיבוכי קורונה. הלווייתו נערכה בחולון בנוכחות צמרת האופנה הישראלית.

 

אלבז אינו הישראלי הראשון שהצליח בצרפת. קדמו לו כמה זמרים ישראלים שעלו שם לצמרת. נזכיר כמה מהם.

ריקה זראי נלדה ב 1938 בפלשתינה ונפטרה בפריס בשנת 2020. בעלה הראשון, המלחין יוחנן זראי גילה אותה והיא הפכה לכוכבת (גן השקמים, קול אורלוגין, ההצגה חמש חמש ועוד). בשנות הששים התגרשה ועברה לפריס, שם גם כן הפכה לכוכבת ואף שיתפה פעולה עם ז'אק ברל, אזנבור ואחרים. גם שירים ישראלים בביצועה זכו להצלחה רבה בצרפת. היא זכתה בחמישה אלבומי זהב. זראי המשיכה להופיע גם בשנות ה 2000, ובמקביל, לאחר תאונה שעברה הפכה לכוהנת הרפואה הטבעית ופרסמה רבי מכר בנושא, חלקם שנויים במחלוקת.

כעשרים שנה אחריה נולד מייק ברנט למשפחת פליטים מפולין שהגיעו לחיפה, לחיי דחקות.. למרות קולו הנעים ומראהו הטוב לא הצליח כזמר בישראל, לא התקבל ללהקה צבאית כפי שרצה ואף שוחרר משירות צבאי. הופעתו הבינלאומית הראשונה הייתה דווקא בטהרן, שם כבש בקיסמו את SYLVIE VARTAN , אשתו של JOHNNY HALLIDAY. הוא עבר לפריס ושכנע אותה (יש אומרים שסחט אותה) לארגן לו הופעות.

שירו הראשון, עליו עבד תקופה ארוכה עם GERARD TOURNIER, היה LAISSE MOI T'AIMER, (הניחי לי לאהוב אותך). השיר זכה להצלחה מיידית וכך גם שירים נוספים כגון MAIS DANS LA LUMUERE (אבל בתוך האור). לאחר הצלחתו בצרפת זכה להצלחה גם בישראל. באפריל 1975 התאבד הזמר בקפיצה ממרפסת ביתו. הוא הונצח בישראל בין השאר בקריאת רחוב על שמו בשכונה בה גדל בחיםה, וגם בפריס קרוייה כיכר קטנה ברובע ה- 16 על שמו.

קרן אן נולדה בקיסריה (שכנה) ב1974. את לימודיה עשתה בפריס והפכה עם הזמן לזמרת ולמלחינה. הזמר הוותיק HENRI SALVADOR הקליט משיריה שזכו להצלחה רבה. היא הוציאה מספר רב של אלבומים והינה זמרת ומלחינה מוכרת ומוערכת הן בפריס והן בניו יורק.

שתפו פוסט זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *